Zlínský kraj chce navýšit objem objednávané veřejné dopravy v regionu
... Zlínský kraj ...
Zlínský kraj chce navýšit objem objednávané veřejné dopravy v regionu
Na základě doporučení dopravních expertů dala Rada Zlínského kraje souhlas s přípravou veřejné zakázky, kde se navýší počet vlakových kilometrů o 1,4 milionu za rok, tedy na 4,9 milionu kilometru za rok. Stejně tak dojde k navýšení o 3,3 milionu km u autobusové dopravy , tedy za rok najedou ve Zlínském kraji autobusy 25 milionů km. Cílem je, aby od roku 2019 byla zajištěna dopravní obslužnost rovnoměrně na území celého kraje a byly vytvořeny podmínky pro zastavení negativního trendu úbytku cestujících.
„Dosáhnout chceme toho, aby byl systém veřejné dopravy natolik atraktivní, že ho využijí i ti cestující, kteří jsou svobodní ve volbě dopravního prostředku, to znamená držitelé řidičského průkazu a vlastníci osobního automobilu, a nikoli pouze ti, kteří nemají jinou možnost, například školní mládež. Největší potenciál pro veřejnou dopravu leží v oblasti pravidelné dojížďky obyvatel. Musíme také reagovat na vládou schválené rozšíření slev pro studenty a důchodce, což vyvolá nárůst cestujících. Odhady hovoří až o 30 %,“ vysvětlil náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.
V rámci přípravy provozní koncepce na železnici spojené s novým smluvním uspořádáním od roku 2019 se bude kraj snažit zejména o zkvalitnění nabídky a posilování přepravních špiček ve směrech silné dojížďky: např. Kroměříž–Zlín, Zlín-Přerov, Zlín–Uherské Hradiště-Veselí nad Moravou, Valašské Meziříčí–Vsetín apod. Koncepce je přitom připravována tak, aby železniční přepravu v kraji bylo možno provozovat se stávajícím počtem vozidel (anebo pouze s jejich minimálním nárůstem), tedy aby veškerý nárůst dopravního výkonu proběhl díky zvyšování produktivity vozidel a personálu. Kraj bude poptávat takové kvalitativní změny v parametrech vozidel (např. klimatizace, nízkopodlažnost), aby byla regionální železniční doprava pro cestující přitažlivá.
Co se týká veřejné autobusové dopravy, navrhované jízdní řády předpokládají nárůst objemu dopravy o zhruba 20 %, a to i přes částečné omezení dopravy tam, kde bude páteřní dopravou železnice. Při analýze současné situace bylo zjištěno, že dochází k poměrně velkému omezení dopravy o školních prázdninách, není řešena komplexně doprava na všechny směny do průmyslových podniků a některé obce jsou dnes bez víkendové dopravy. Zcela chybí pravidelné páteřní rychlé spoje mezi důležitými městy (např. Vsetín–Zlín), čímž je veřejná doprava nekonkurenceschopná individuálnímu automobilismu.
V této souvislosti kraj hodlá nastavit nové smluvní vztahy s dopravci. Dnes má dopravce zpravidla jednu nákladovou cenu za 1 km. Ta je však složena z několika položek, z nichž některé vůbec nezávisí (nebo závisí jen částečně) na objemu kilometrů, které kraj objednává (například odpisy vozidel, správní režie, náklady na opravy, provoz dílen atd.). Některé jednotkové položky na 1 km jsou tak při větším objemu kilometrů nižší. Další možnosti úspor se nabízí nasazením menších vozidel, které mají menší spotřebu a nižší pořizovací náklady.
„Ze zkušeností nejen z České republiky je zřejmé, že pokud objednatel aktivně převezme organizaci dopravy, a to jak samotné jízdní řády, tak i oběhy vozidel a skladbu vozového parku včetně vybavení vozidel, může i při vyšším objemu dopravy mít ve výsledku finanční náročnost stejnou, nebo jenom mírně dražší,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek.
Zdroj: TZ, Krajský úřad Zlínského kraje Jan Vandík
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- © 2006, Kroměříž.cz |
Ubytování ve městě
Restaurace a kavárna ScénaNabízíme posezení v příjemném prostředí kavárny a restaurace s širokým výběrem jídel ... Restaurace
Caffé ScénaNabízíme posezení v příjemném prostředí kavárny a restaurace s širokým výběrem jídel ... Pamětihodnosti
Biskupská mincovnaBiskupská mincovna ze 17. století byla po 200let místem ražby mincí a medailí olomouc... Arcibiskupský zámekRenesanční stavba, na jejímž místě stálo hradisko patrně již v době Velkomoravské říš... Libosad zv. Květná zahradaVznikla jako součást stavitelské aktivity biskupa Karla II. Lichtensteina-Kastelkorna... Muzeum KroměřížskaMuzeum Kroměřížska má své sídlo v Kroměříži, ale spravuje také Zámek Chropyně, Muzeum... |
Inet objednávání - MěÚ Kroměříž
Elektronické rezervace, systém WebCall...
Televizní program
Přehled reportáží, pořadů a jejich obsahy.
Městský úřad v Kroměříži
Potřebuji vyřídit na MěÚ v Kroměříži...
Inzerce (vložit inzerát)
Zápis firem do katalogu
Kroměříž.cz nabízí firmám: propagaci Vaší značky, produktů či služeb, způsob zviditelnění Vaší firmy, informace pro stávající i případné klienty o Vaší nabídce, výrobcích či službách firmy, inzerci na internetu, efektivní formy propagace za příznivé ceny. Napište nám na redakce@kromeriz.cz ...
Důležitá telefoní čísla |
Užitečné odkazy na internetu |
|
Policie ČR, Městská policie 573 331 153, 573 321 156 |
Počasí |
|
TAXI 573 341 020, 777 686 858 |
Mapy
|
|
MÚ Kromeríž 573 321 111 |
Jízdní řády |
|
Infocentrum regionu 573 331 473, 573 334 191 |
Rezervace ubytování |
|
Rychlá lékarská pomoc, LSPP 155, 573 322 580, 573 322 263 |
Kulturní přehledy |
Služba a provozovatel:
Kroměříž.cz, Copyright © 1997 - 2007.Reaia s. r. o., Inetrans, Poski.com
Informace o serveru Kroměříž.cz
Hlavní sekce webu:
Kroměříž.cz - Články - Novinky - NejbližsíAkce - Katalog firem - Inzerce - Plánovač tras
Reklama - Pro autory - Pro organizace
Vstup pro inzerenty
Zadejte své přihlašovací jméno a heslo.V případě, že jste osobní údaje zapomněli,
kontaktujte technickou podporu.