Textova verze

tisktisknout stránku
Zvitšit Zvětšit fotografii

"Hanácké Athény" - Kroměříž na kole

Pohodový rodinný cyklovýlet ( z Tlumačova) výlet s cílem v "Hanáckých Aténách" - Kroměříži. Z Tlumačova můžete vyrazit do Kroměříže na nenáročný cyklovýlet, který zvládnou i Vaše děti. Jeho délka je něco kolem 12 km a jeho trasa vede po rovině. Zcela se vyhnete provozu na silnicích a po cyklotrase a asfaltových cestičkách kolem Záhlinických rybníků a lužních lesů u řeky Moravy se projedete až téměř do centra tohoto krásného města.

Komplex historických zahrad a Arcibiskupského zámku v Kroměříži byl v prosinci 1998 zapsán do seznamu světového dědictví UNESCO). Zcela jistě stojí toto město za shlédnutí i ze sedla kola.

Na kole se vydáte po silnici směrem na Kurovice a na konci Tlumačova (u budovy pálenice) odbočíte doleva a pokračujete dále kolem Metalšrotu a podél železniční trati směrem na Hulín. Trasa vede po značené cyklotrase přes Slivotín a pokračuje po pravé straně železnice až k železničnímu přejezdu u obce Záhlinice. Zde se dáte doleva a přes hlavní cestu pokračujete směrem k Záhlinickým rybníkům po asfaltové cestě. Projedete po hrázích rybníků až k Rybářství Hulín, kde můžete dětem krátkou přestávkou u výběhu pštrosa a kádí ryb zpestřit jízdu na kole. Přírodní park Záhlinické rybníky je významných hnízdištěm stěhovavých ptáků a tak zde můžete pozorovat různé druhy ptáků. Po této pauze pokračujete dál po cestě na hrázích rybníků až k mostu přes říčku Rusavu, kterou po mostě přejedete a dostanete se do lužních lesů u řeky Moravy. Na této cestě minete Hájovnu (Zámeček) s chovnou stanicí bažantů a stále pokračujete dále až do Kroměříže. Cestička vás dovede přes okrajovou část Kroměříže až k vlakovému nádraží, kde již naleznete podrobnou mapu města.

Tento výlet je opravdu nenáročný a zvládnou ho na kolech i děti. Zpět můžete jet stejnou cestou nebo můžete na kolech zamířit směrem na obec Trávník a přes Kvasice se vrátit zpět do Tlumačova.