Růžek
ikonka
Zlínský kraj chce navýšit objem objednávané veřejné dopravy v regionu

Datum: 15. 5. 2018, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

... Zlínský kraj ...

ilustracni obrazek

 

Zlínský kraj chce navýšit objem objednávané veřejné dopravy v regionu

 

Na základě doporučení dopravních expertů dala Rada Zlínského kraje souhlas s přípravou veřejné zakázky, kde se navýší počet vlakových kilometrů o 1,4 milionu za rok, tedy na 4,9 milionu kilometru za rok. Stejně tak dojde k navýšení o 3,3 milionu km u autobusové dopravy , tedy za rok najedou ve Zlínském kraji autobusy 25 milionů km. Cílem je, aby od roku 2019 byla zajištěna dopravní obslužnost rovnoměrně na území celého kraje a byly vytvořeny podmínky pro zastavení negativního trendu úbytku cestujících.

 

„Dosáhnout chceme toho, aby byl systém veřejné dopravy natolik atraktivní, že ho využijí i ti cestující, kteří jsou svobodní ve volbě dopravního prostředku, to znamená držitelé řidičského průkazu a vlastníci osobního automobilu, a nikoli pouze ti, kteří nemají jinou možnost, například školní mládež. Největší potenciál pro veřejnou dopravu leží v oblasti pravidelné dojížďky obyvatel. Musíme také reagovat na vládou schválené rozšíření slev pro studenty a důchodce, což vyvolá nárůst cestujících. Odhady hovoří až o 30 %,“ vysvětlil náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.

 

V rámci přípravy provozní koncepce na železnici spojené s novým smluvním uspořádáním od roku 2019 se bude kraj snažit zejména o zkvalitnění nabídky a posilování přepravních špiček ve směrech silné dojížďky: např. Kroměříž–Zlín, Zlín-Přerov, Zlín–Uherské Hradiště-Veselí nad Moravou, Valašské Meziříčí–Vsetín apod. Koncepce je přitom připravována tak, aby železniční přepravu v kraji bylo možno provozovat se stávajícím počtem vozidel (anebo pouze s jejich minimálním nárůstem), tedy aby veškerý nárůst dopravního výkonu proběhl díky zvyšování produktivity vozidel a personálu. Kraj bude poptávat takové kvalitativní změny v parametrech vozidel (např. klimatizace, nízkopodlažnost), aby byla regionální železniční doprava pro cestující přitažlivá.

 

Co se týká veřejné autobusové dopravy, navrhované jízdní řády předpokládají nárůst objemu dopravy o zhruba 20 %, a to i přes částečné omezení dopravy tam, kde bude páteřní dopravou železnice. Při analýze současné situace bylo zjištěno, že dochází k poměrně velkému omezení dopravy o školních prázdninách, není řešena komplexně doprava na všechny směny do průmyslových podniků a některé obce jsou dnes bez víkendové dopravy. Zcela chybí pravidelné páteřní rychlé spoje mezi důležitými městy (např. Vsetín–Zlín), čímž je veřejná doprava nekonkurenceschopná individuálnímu automobilismu.

 

V této souvislosti kraj hodlá nastavit nové smluvní vztahy s dopravci. Dnes má dopravce zpravidla jednu nákladovou cenu za 1 km. Ta je však složena z několika položek, z nichž některé vůbec nezávisí (nebo závisí jen částečně) na objemu kilometrů, které kraj objednává (například odpisy vozidel, správní režie, náklady na opravy, provoz dílen atd.). Některé jednotkové položky na 1 km jsou tak při větším objemu kilometrů nižší. Další možnosti úspor se nabízí nasazením menších vozidel, které mají menší spotřebu a nižší pořizovací náklady.

 

„Ze zkušeností nejen z České republiky je zřejmé, že pokud objednatel aktivně převezme organizaci dopravy, a to jak samotné jízdní řády, tak i oběhy vozidel a skladbu vozového parku včetně vybavení vozidel, může i při vyšším objemu dopravy mít ve výsledku finanční náročnost stejnou, nebo jenom mírně dražší,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek.

 

Zdroj: TZ, Krajský úřad Zlínského kraje Jan Vandík

 

 

 

 

 

reklamni prouzek

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tyto informace byly vytištěny z portálu Kroměříž.cz [www.kromeriz.cz] – průvodce městem i regionem.
Veškerý obsah je chráněn autorským zákonem a jeho zneužití pro jiné než osobní účely je postižitelné dle Zákona Autorského a pozdějších předpisů.

© 2006, Kroměříž.cz

 
 
 
Ubytovámí
Ubytování ve městě

Restaurace a kavárna Scéna

Nabízíme posezení v příjemném prostředí kavárny a restaurace s širokým výběrem jídel ...

Restaurace ikona
Restaurace

BOWLING BAR SCÉNA

V podpalubí Kulturního domu v Kroměříži BOWLING BAR SCÉNA v námořnickém stylu. Přip...

Pamětihodnosti ikona
Pamětihodnosti

Kostel sv.Jana Křtitele

Stavitelství vrcholného baroka na Moravě představuje kostel sv. Jana Křtitele na Masa...

Sněmovní sál

Po požáru zámku v roce 1752 shořelo druhé poschodí a střecha severozápadního křídla z...

Podzámecká zahrada

Podzámecká zahrada je přírodně krajinářský park se zahradními stavbami - Rybářský pav...

Muzeum Kroměřížska

Muzeum Kroměřížska se nachází v jednom ze tří kapitulních domů, které tvoří na Velkém...

 
 
 

Televizní program

Přehled reportáží, pořadů a jejich obsahy.

Inet objednávání - MěÚ Kroměříž

Elektronické rezervace, systém WebCall...

Městský úřad v Kroměříži

Potřebuji vyřídit na MěÚ v Kroměříži...

inzerce

Zápis firem do katalogu

Kroměříž.cz nabízí firmám: propagaci Vaší značky, produktů či služeb, způsob zviditelnění Vaší firmy, informace pro stávající i případné klienty o Vaší nabídce, výrobcích či službách firmy, inzerci na internetu, efektivní formy propagace za příznivé ceny. Napište nám na redakce@kromeriz.cz ...


Důležitá telefoní čísla

 

Užitečné odkazy na internetu

Policie ČR, Městská policie
573 331 153, 573 321 156
 
Počasí
TAXI
573 341 020, 777 686 858
 
Mapy
MÚ Kromeríž
573 321 111
 
Jízdní řády
Infocentrum regionu
573 331 473, 573 334 191
 
Rezervace ubytování
Rychlá lékarská pomoc, LSPP
155, 573 322 580, 573 322 263
 
Kulturní přehledy

Služba a provozovatel:

Kroměříž.cz, Copyright © 1997 - 2007.
Reaia s. r. o., Inetrans, Poski.com
Informace o serveru Kroměříž.cz

Vstup pro inzerenty

Zadejte své přihlašovací jméno a heslo.
V případě, že jste osobní údaje zapomněli,
kontaktujte technickou podporu.
OK
růžek levý růžek pravý